torsdag 20 december 2012

Jullov.. i alla fall snart!

Imorgon är det julavslutning äntligen! Är verkligen trött och gissar att det blir mycket vila under mitt första jullov som lärare... Men imorgon är nog ingen ansträngande dag på jobbet, det var det inte idag heller, men trött är jag minsann ändå. Fast jag lyckades hitta kraft till att göra en ny sats lussebullar. Men jag experimenterar lite och gör som kanelbullar fast med lussedeg. Återstår att se hur det går, gör en halv sats bara, så det är ju inte hela världen om det misslyckas ;) Annars är det väldigt gott att göra saffransbullar med mandelmassa som fyllning, men det är jag ju allergisk mot, så det känns inte som någon hit just i det här hushållet ;)


5 kommentarer:

  1. Har du alltså kanel och socker i lussedegen? Jag har tänkt testa det så många gånger men inte vågat =) Vi firar jul hos mina föräldrar i år =) puss

    SvaraRadera
  2. haha det var så jag menade med "i lussedegen", då får jag testa det nästa år =)puss

    SvaraRadera
  3. Ja, mandelmassa i är riktigt gott, jag brukar gör halva satsen med mandelmassa och andra halvan utan =) Men i år har jag varit ovanligt stressad och haft tusen saker att göra innan jul så det blev bara vanliga lussekatter, utan russin för Kristian gillar inte det ;)

    SvaraRadera
  4. Det finns jättegoda lussebullar med vanilj. Fantastiska är dom. http://www.ica.se/recept/saffransbullar-med-vanilj-714255/ kolla länken, så har du receptet.

    Tack för tipsen på podcast. Ska genast kolla!

    Ha en superfin jul du med!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen,

    hoppas att du fått en jättemysig jul. Själv har jag fortfarande lite jullov, men borde börja läsa lite inför första seminariet efter jul. Har du fortfarande lov?

    Kram

    SvaraRadera