söndag 20 januari 2013

Det dåliga samvetet

Ibland blir jag trött på mig själv.. Varför ska jag ha dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet när jag är sjuk? Trots att jag mådde riktigt dåligt för bara någon timme sen och det gör riktigt ont varenda gång jag hostar så tänker jag att jag kanske är tillräckligt pigg för att jobba imorgon ändå, bara för att jag är lite piggare och inte bara vill ligga i soffan.

Jag ifrågasätter ju inte om någon annan är sjuk och stannar hemma, det är ju knappt något man reagerar över. Så världen lär ju inte gå under för att jag är hemma några dagar till. För jag är definitivt inte frisk. Säg åt mig :P

1 kommentar:

  1. Nu fröken Pettersson stannar du hemma, och det med basta! Tänk inte ens tanken på att jobba i ditt skick, skärpning! (jag försöker låta bestämd, funkar det?) puss

    SvaraRadera