fredag 4 juli 2014

Pippi Långstrump

Fick tips av Maria att låta bebisen få lyssna på musik med hörlurar på magen. Den första barnmusik som dök upp i huvudet var Här kommer Pippi Långstrump, så den fick det bli imorse. Och visst blev det aktivitet i magen! Fortsatte med lite andra Pippi-låtar och Sjörövar-Fabbe och nån annan piratlåt verkade gå hem mest. Eller så blev bebisen mest irriterad av dem, haha. Bebis har varit väldigt aktiv idag och rört sig massa gånger så jag känner det. Nu har jag känt på flera olika ställen också, tidigare har det bara känts på höger sida, snett nedanför naveln typ. Mysigt, men lite skum känsla, det kittlas nästan ibland :)



Idag har sommarvärmen hittat hit äntligen! Så jag har invigt mina preggoshorts som jag fyndade på rea. De är lite stora, men jag kommer ju inte krympa framöver ;) Och så samlade jag mod till mig och gick till frisören för att be om tillfixning av håret som var ojämnt långt. Behövde inte tjata alls, hon såg direkt att det var ojämnt och bad mig komma tillbaka redan en timme senare. Så jag fick gratis finputsning av frisyren idag, hon fick även klippa luggen kortare, så nu funkar den bra även med glasögon :) Hon tyckte att det egentligen alltid borde vara så när man klipper sig, att man får komma tillbaka ett par dagar senare när man har tvättat håret och det har lagt sig som det brukar, så finputsar de till det lite. Bra affärsidé tycker jag! Skulle lätt kunna tänka mig att betala en 50-lapp extra för det :)


4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att det funkade =)

    SvaraRadera
  2. Vi bor i Floda utanför Göteborg och det verkar som om vi har haft typ bäst väder i hela Sverige i sommar. Jag såg något schema på att Göteborg hade fått flest soltimmar i hela landet.

    Härligt att den nu har nått er! Och ja, solen var tillbaka här idag :-)

    SvaraRadera
  3. oh vilket härligt tips. Det skall jag komma ihåg :)

    SvaraRadera