torsdag 24 juli 2014

TENS

Igår blev jag återigen tokig på foglossningsskiten och ringde sjukgymnasten för att boka tid. Det fanns ingen förrän om två veckor såhär i semestertider dock. Tycker inte att det känns som att de tar en på allvar heller. Om jag säger att det gör så ont så jag knappt kan gå är det väl inte så troligt att jag är igång och tränar? Jag försöker göra mina bäckenövningar så gott som varje dag, men det är ju inte så himla lockande när det gör så hemskt ont. Jag har testat att simma, men då tyckte jag bara att jag fick mer ont, så det är ju inte heller något jag gärna gör i så fall.

Sen frågade jag om TENS-apparat och då var det ett annat ställe jag skulle ringa till: Hjälpmedelscentrum i Linköping. Där fick jag napp direkt och åkte och hämtade en TENS-apparat. Jag tror jag hade den igång i 3 timmar igår och det lindrade faktiskt! Ska börja med att hyra en den här månaden, sen har jag faktiskt börjat fundera på att köpa en egen, jag har ju haft ryggproblem innan graviditeten också och risken finns ju att de fortsätter även efteråt. Eftersom det var så pass dyrt att hyra så kostar det lika mycket att köpa en som det kostar att hyra i 7 månader... Tål att tänkas på, har ju en månad på mig att fundera i alla fall. Det känns som att den kommer göra det möjligt för mig att kunna jobba i höst och jag skulle ju förlora betydligt mer pengar på att vara sjukskriven än på att köpa en sån.

Det irriterar mig att det känns som att man måste veta/ta reda på allt själv om man ska få hjälp. Om jag inte hade vetat om att det fanns sådana här apparater och därmed inte frågat, hade de sagt något då?


3 kommentarer:

  1. åh vad tråkigt de inte bryr sig, tur du iaf fick ta igen en tens och att det hjälper lite! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt du har en bra BM, det är guldvärt! Typiskt hon har semester :(

    SvaraRadera
  3. Hatar att man i princip ska behöva ställa sin egen diagnos och sen försöka behandla sig själv på nåt receptfritt sätt för att ingen tar en på allvar! Jag är dock glad över sjukgymnasten jag hamnade hos =) När jag lämnade tillbaka min tens-apparat hade hon blivit ganska rund om magen själv men jag sa inget ifall det bara var lite extra glass där i ;)

    SvaraRadera