lördag 11 oktober 2014

Magen vecka 32

80% av graviditeten har passerat idag och imorgon tror jag minsann att jag går in i åttonde månaden! Lättare att hålla koll på veckorna :)

Hissen-till-barnmorskan-selfie från i onsdags. Allt såg bra ut som vanligt :) Däremot vaknade jag natten till måndag av riktigt obehagliga sammandragningar som gjorde skitont, så jag ringde och kollade läget, men det var inget att oroa sig för sa de. Svårt att veta vad som är normalt när man aldrig har känt av det tidigare. Sammandragningar känner jag ibland sen några veckor tillbaka, men de brukar inte göra ont.


Sen kändes hela bäckenet annorlunda, så jag misstänker starkt att bebis vände på sig med huvudet nedåt under natten där. Bm bekräftade min teori när jag beskrev hur det kändes. Det var lite svårare att höra hjärtljuden den här gången, så bebis ligger antagligen med ryggen mot min rygg, för de lät liksom längre bort. Nästa gång jag ska dit kommer hon känna hur bebis ligger och om huvudet är rörligt, ruckbart eller fixerat. Känner inte lika mycket sparkar i sidan längre, däremot massa stök och bök och liksom större rörelser. Och ibland sparkar mot revbenen/långt upp i magen. Och pill i ljumsken. Ibland undrar jag vad bebis håller på med där inne! Nyss kändes det som om någon sprang jättesnabbt vid mellangärdet ;)


Bild från i söndags morse när jag hade gått in i vecka 32.

Och bilder från gårdagen när jag ville vara fredagsfin på jobbet.

Idag har jag mest parkerat mig i sängen eller soffan. Orkar typ ingenting, vill mest bara vila. Det har varit lite för mycket med 6 utvecklingssamtal på två eftermiddagar och dessutom föräldrautbildning en eftermiddag den här veckan. 4 långa dagar har det blivit och det sliter på kroppen! Känner mig som 90 år gammal ungefär.

2 kommentarer:

  1. Fina fina Malin! Skönt att allt är bra med bebisen, då är det lättare att stå ut med graviditeten. Puss

    SvaraRadera
  2. Härligt att 80% är avklarat :) 50% för oss på lördag. GALET!
    Ja hon kolla och kolla, jag våga inte fråga, men erik fråga vad tittar du på nu, hon berätta ju men det gick liksom förbi hjärnan, haha men kul och se hjärtat slå :)

    nej mammabyxor är det som gäller, eller ngn mammakjol eller klänning.. mina vanliga byxor får vänta tills bebis är född och hoppas de passar då :)

    SvaraRadera