lördag 15 november 2014

Vecka 37

Den här veckan har bestått av mycket vila, ovanligt bra och lång sömn (vaknar iofs varannan timme och måste kissa, men somnar om snabbt iaf), barnmorskebesök (kanske det näst sista), ett spontanbesök från pappa påväg hem från Malmö och så lite shopping. 

Ljusslingan är från Rusta och ska bo i bebishörnan framöver, men matchar faktiskt sovrumsgardinerna exemplariskt :) Har även köpt mig en pall att ha i duschen, himla skönt eftersom jag inte orkar stå så länge numera!

Köpte lite mer fina bebiskläder av Lina och fick en liten gullig surprise i form av de här tofflorna :)

Hon skickade paketet i torsdags och redan på fredagen plingade brevbäraren på dörren med paketet, jag som hade räknat med att få en avi och hämta ut på ICA blev glatt överraskad! Såhär snygg var jag när jag öppnade dörren, att ta på sig byxor är ju ett helt projekt numera och inget jag kan göra i all hast, så jag hoppas att jag är ursäktad pga höggravid ;)

Vann det här fina babynestet på Tradera och det kom i torsdags. Så mysigt tyg med ugglorna :) Snart ligger våran alldeles egna bebis däri! Drömde att bebisen föddes inatt, supersöt!

Sen i torsdags kväll var jag på mammadate i Tranås och åt god frutti di mare på italiensk restaurang. Känns lite knäppt att sitta 5 pers med stora magar kring ett bord, men det är himla trevliga tjejer! Den här klänningen köpte jag till skolavslutningen då magen precis hade börjat synas. Lite tightare och aningens kortare nu, men passar fortfarande :)

4 kommentarer:

  1. Men vilken supervecka! Så fint babynest och härligt med mammafika! Hoppas ni håller kontakten med små bebisar utanför magarna också. Puss

    SvaraRadera
  2. Vilket fint babynest :) Har med budat hem ett på tradera, perfekt :) Och imorgon skall vi kolla på vagn, äntligen!

    Ja, kan tänka mig man blir ännu tröttare i slutet av graviditeten, då vill man ju bara bebis skall komma. Jag längtar så efter bebisen! Snart nere på två siffrigt i alla fall haha! :) Lite avis på dig som snart är nere på 1 siffrigt :)

    Ja jag trodde med 50% skulle hjälpa och hade det inte varit för lyften så hade det fungerat bra, men jag måste ju lyfta, men drar mig för det för jag vet jag får så ont sen, eller ondare :(

    SvaraRadera
  3. Ja lite nervös inför läkarbesöket är man ju, men det skall nog gå bra. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Jag vill bara tipsa dig om att 00.01 inatt startar min julkalender med tävling varje dag fram till julafton!

    Du får denna kommentaren för du finns med på min bloglovinlista och jag vill gärna ge dig detta tips så du inte missar det.

    Hoppas du kikar in och vill vara med.

    SvaraRadera