torsdag 16 augusti 2012

Sjuk

Usch, det är verkligen olägligt att bli sjuk nu! Jag har inte tid för sånt! Har känt mig krasslig i ungefär en vecka och tagit echinagard, men nu är det snart slut och jag känner mig inte direkt friskare. Ont i ryggen har jag också, så för tillfället är jag verkligen inte så peppad på att jobba... Vi har haft studiedag idag, eller en halv sådan. Var på föreläsning på förmiddagen och sen när jag kom hem lade jag mig i soffan och såg på csi och sen somnade jag. Det gör jag ytterst sällan och det brukar vara ett tecken på att jag inte är riktigt kry.

Jag har i alla fall lyckats påbörja en årsplanering, men det är inte det lättaste kan jag säga! Särskilt inte eftersom det inte direkt fanns nåt nedskrivet från förra läraren. Pratade med henne igår, men jag vet inte om det hjälpte så mycket. Det har varit lite kaos med musiklärare senaste åren tydligen, så jag får nog börja på ny kula och hoppas att jag får med så mycket som möjligt för niorna åtminstone... Resten är ju lite enklare att hinna med eftersom jag har fler år på mig ;) Har för övrigt försökt börja rensa bland massa skit i musiksalen, känns ju ganska onödigt att spara gamla provpapper, slitna kopierade noter eller tidningar från typ 70-talet med låttexter i. Inget jag kommer använda i alla fall, har ju trots allt en SMART board i musiksalen som jag kan använda till att visa låttexter på ett miljövänligare sätt ;)



Lite middag kanske vore på sin plats nu. Sen ska jag se om jag kan få lite jobb gjort ikväll eftersom hela eftermiddagen försvann.

2 kommentarer:

  1. Usch då vännen, sådant där är hemskt, när man har känt sig hängig och inte bra ett tag - då måste man ibland pausa och låta sjukdomen ha sin gång, men jag förstår hur du känner dig. Jag brukar inte heller känna att jag har tid för att vara sjuk, jag hoppas dock att du blir bättre snart <3.

    Är det musiklärare du är alltså, förlåt men är inte riktigt säker och tänkte att jag skulle fråga. Det vore ju i så fall inte vidare konstigt, eftersom jag vet att du har hållit på med musik. Jag hoppas att det fungerar bättre snart och att du får ordning på saker och ting, den tidigare läraren verkar ju inte ha gjort det hela lättare för dig :(. Håller tummarna.

    Sv: Tack så jättemycket, ja jag tyckte att det var fint sådär att göra en personlig tavla med saker som betyder något och så gillar jag formationen.

    Krya på dig nu.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Haha, nej de där böckerna ser inte ut att kunna bidra något vidare till dagens musikundervisning! Synd att du måste rensa sånt där gammalt tråk istället för att fokusera på vad som ska hända, men du är superduktig! Snart har du gjort musiksalen till din egen sal där du har full koll på alla grejer och kommer att vara den bästa musikläraren de nånsin haft! puss

    SvaraRadera