lördag 24 november 2012

Jobblördag

Kul att jag måste jobba även på lördagar... Inte hela dagen tack och lov, gick en sväng på stan förut och köpte nya gardiner. Visar när de har kommit upp i vardagsrummet :) Har kikat lite på programmet Fräng på svt.se där unga musiker får skriva låtar tillsammans med artister, rätt kul att se! Tänkte hämta lite inspiration därifrån till min undervisning. Kanske är bäst att skriva upp, lär ju inte komma ihåg allt sen...

Har dessutom skrivit frågor om Mozart och Beethoven till sjuorna. De dog lite igår när de var tvungna att lära sig om Bach. Det kan de ha tycker jag! Det är ju inte så att jag har värsta proven, de fick titta på en film och sen fick de ett häfte där de behövde läsa typ 3 sidor och sen svara på ungefär 10 frågor. Inte jättejobbigt kan jag tycka. Men vissa protesterar ju direkt när de måste skriva och påstår att det inte har med musik att göra. Så musikhistoria har inte med musik att göra eller vad? Eller klassisk musik för den delen, det är ju dåligt för att det är gammalt tycker vissa. Självklart får de tycka att det är dåligt, så länge de har en vettig anledning till det, men att det skulle vara dåligt enbart på grund av att det inte är nytt låter ju lite mysko ;)

Tänkte försöka läsa igenom åttornas blueshistoriafrågor och sätta betyg på det. Gaah, det är sjukt svårt! Men det lär ju inte bli lättare om jag skjuter upp det tills jag har ännu mer att göra...

2 kommentarer:

  1. lät inte så kul och jobba en lördag!

    Kvällen kommer bli kanon och precis det jag behöver! :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt, men inte ovanligt att elever tror/tycker att de ska slippa skriva. Mina fyror vill inte skriva nånting oftast för dom "pallar inte". puss

    SvaraRadera