onsdag 24 september 2014

Besök hos barnmorskan vecka 30

Idag har jag varit hos barnmorskan igen, Dennis hängde också med den här gången :) Tog lite prover och allt såg ut som det skulle. Tydligen hade jag ett väldigt bra blodvärde för att vara gravid, 135. Så det var ju skönt att höra ;)

Mätte magen och den hade minsann växt, nu i vecka 30 ligger sf-måttet på 29 cm, sist jag var där (4 veckor sen) var det 25 cm. Och bebisens hjärta slog fint den här gången med, 145 ungefär.

Kul också att jag tydligen har en helt annan blodgrupp än när vi fick testa oss själva på biologin i högstadiet. Då hade jag 0-, men jag har tydligen A+, haha. Så långt ifrån man kan komma typ. Men skönt, då finns det ingen risk för att kroppen stöter bort eventuella syskon till bebis om jag skulle bli gravid igen.

2 kommentarer:

  1. Spännande :) Jag skall inte till BM förrän om en om 2måander. känns lite konstigt man är där på inskrivning, sen skall man inte dit förrän i v 24....

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt såg bra ut! Jag hade bra järnvärde tills några veckor innan förlossningen. Fick dock aldrig se några siffror eller kurvor, hon sa bara att det såg bra ut jämt. Kanske ville bespara mig jobbig info tror jag. Puss

    SvaraRadera