lördag 6 september 2014

Magen vecka 27

Magen växer så det knakar just nu känns det som! Fast den är väldigt olika stor beroende på vilka kläder jag har och när på dygnet det är. Och säkert hur bebisen ligger. Fast bebben verkar ha en favoritplats att sparka mig på, har varit så i flera veckor. På vänster sida, ett par centimeter under revbenet än så länge, brukar de flesta sparkarna dyka upp. Eller långt ner i mitten på magen. Fast igår fick Dennis känna ett par sparkar långt upp i mitten av magen också!

Här ser ni några olika bilder från veckan som gått. Den mönstrade tunikan (egentligen knälång klänning som är rätt smal nertill, men jag viker upp och in den, haha) fyndade jag till halva reapriset på Indiska i söndags.

I tisdags kändes magen gigantisk!

Onsdag morgon betydligt mindre.


Och fredag större igen!

5 kommentarer:

  1. Vad konstigt det kan vara så? :) Eller det kanske är normalt :)

    ja sambomys föredrar jag med också alla dar i veckan :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att du är gravid! Det vill jag också vara (om några år.....). Vet du vad det är för kön? :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Men gud vad mysigt! Nu blir jag nästan själv sugen på att skaffa en ;) Jag kan nästan tänka mig att graviditeten i sig är väldigt psykiskt jobbig och påfrestande, men när du väl sitter med din bebis i famnen så är det värt allt! Åh ser framemot att se bilder på er sen!

    SvaraRadera
  4. Ja det är skönt och veta vad det är som stör i örat :)

    SvaraRadera
  5. Ja, v 15 men det vet du ju redan :) Ja det skall bli kul at vi skall ha hyfsat nära varandra.. dec och mars är inte sålångt i från varandra :)

    SvaraRadera