lördag 25 augusti 2012

Full rulle

Här har det varit full rulle hela dagen! Jag har tvättat 6 maskiner, vikt ihop hur mycket tvätt som helst, storstädat hela lägenheten, flyttat pianot från sovrummet till vardagsrummet, bäddat rent och jobbat lite mellan varven, funderat på låtar och skrivit in några på datorn och så.

Nu är jag rätt trött, men eftersom jag är ensam hemma måste jag nog bli ännu tröttare för att kunna sova. Är så himla orolig när jag är själv, känns så mycket tryggare när Dennis är hemma! Har precis duschat också, så håret får gärna torka lite till innan jag lägger mig, annars ser det hemskt ut när jag vaknar. Tror jag ska lyxa till det med lite popcorn såhär på lördagskvällen ;)

6 kommentarer:

  1. För det första så känner jag igen det där med tusen miljarder tvättar, vi brukar inte vara så himla pedagogiska när det gäller just tvätt (ibland inte disk heller, det är lätt vad man blir slö...vi var så noga precis efter flytten). Men det kan bli en hel del tvättar när vi väl tvättar.

    För det andra så känner jag verkligen igen mig i det där att jag känner mig orolig när jag är ensam och den där känslan av att jag måste vara jättetrött för att verkligen kunna sova då. Det låter kanske löjligt men grämer mig en del inför slutet av Sept. då E åker till Berlin på en jobbkonferens. Jag menar det är klart att jag kan vara ensam, men dels är det första gången som jag blir ensam i denna lägenhet och sedan så är jag verkligen sämst på att vara ensam...

    Hoppas att du sover gott ikväll ändå <3.

    Sv: Vad roligt, vilken sänggavel var det?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också göra massa saker men sen när det är läggdags så blir jag aldrig trött nog att ens gå och lägga mig så jag sitter och slösurfar alldeles för länge och sen somnar jag med tv:n på i sovrummet framåt småtimmarna, knepigt det där med att vara gräsänka! Dock går den där fasen över efter en helg när jag vet att jag ska vara själv i flera veckor, man kan ju inte vända på dygnet hur länge som helst. Vad duktigt produktiv du har varit idag! puss

    SvaraRadera
  3. Sv: Den såg ju fin ut, härligt träslag!

    Det är samma här, att vi måste använda tiden innan man bokar ny och det är en hel del personer som vill tvätta på de tider som passar oss, Men så är vi lata också ;) inte världens bästa combo.

    Skönt att veta att jag inte är ensam då :). Har du hittat på något att fördriva tiden med, eller göra dig trött på?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Det låter som ett trevligt sätt att spendera kvällen på, ibland behöver man egentligen inte så himla mycket.

    Jag hoppas på en IKEA-tripp snart, men det ligger en bit härifrån så vi får se hur det blir, men det vore så kul att slå till på några av mina favoriter i alla fall ^^.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hehe, här gäller det att muta svärmor/far också ^^ eftersom jag och E inte har egen bil och mina föräldrar bor lite längre ifrån oss. Men jag hoppas på att vi kan göra det snart, vi ska köpa ett par hyllor också och sedan, efter det tror jag nog att det mesta kommer att vara på plats här i lägenheten.

    Nu ikväll tar jag det mest lugnt, har kollat lite serier och sådär.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj vad mkt du har hunnit med =) Duktigt!

    SvaraRadera