söndag 17 augusti 2014

Är tröttheten tillbaka?

De senaste dagarna har jag varit så himla trött, ungefär som i början av graviditeten. Har två appar som skiljer sig lite åt och den ena säger att jag har gått in i den tredje och sista trimestern nu och då är det tydligen vanligt att man blir trött igen.

Jag oroar mig mycket för sjukskrivning och sjukpenning och hela faderullan också. Har sjukskrivit mig på halvtid med start imorgon i väntan på läkartid. Är lite rädd att de inte ska ta mig på allvar, men jag får väl vara tjatig och inte ge mig i så fall. För det kan inte räknas som normalt att ha såhär himla ont i fogarna! Varje gång jag måste vända mig i sängen vill jag bara skrika av smärtan. När jag går kan det bara låsa sig så jag måste stanna och ibland känns det som att benen ska lossna. Det är en molande värk precis hela tiden och ibland hugger det till och känns som knivar. Inte okej!

Det som är positivt är ju att bebis mår bra i alla fall. Det är disco i magen på kvällarna och jag känner sparkar nästan varje gång jag har ätit. Särskilt nu ikväll efter att jag sockerchockade bebis med kladdkaka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar