torsdag 14 augusti 2014

Skitkropp

Jag är så himla trött på mina onda fogar som vägrar samarbeta, har haft ont i typ två månader nu och får antagligen ha det i 4 månader till.. om inte mer, eftersom det inte är säkert att det går över när bebisen föds.

Jag har försökt jobba heltid den här veckan, men det funkar inte ens nu innan eleverna har börjat och det är lugnt på jobbet, så det kommer definitivt inte funka sen heller. Tänkte försöka jobba halvtid och vara sjukskriven resten ett tag. Får se om det går eller om jag måste sjukskriva mig helt. Vill helst kunna jobba ett tag till eftersom jag blir galen av att bara gå hemma för länge... Men går det inte så går det inte... Imorse hade jag så ont så jag bara grät i typ en halvtimme, känner mig helt handikappad. Tens-apparatens elektroder är fastklistrade i ryggslutet och nu har jag styrkan på 35 av max 40 och då är det lite mera uthärdligt, men det gör fortfarande ont. Vad det nu är för skala vet jag inte, men om tanken är att man ska kunna ha den under värkarbetet vid förlossning så borde ju 35 vara rätt hög styrka. Sen jag började jobba igen har det börjat göra betydligt mer ont även över blygdbenet och i ljumskarna. Inte okej att behöva ha såhär ont!

Har ringt och bokat läkartid och sjukgymnasttid, sen ska jag ha möte med chefen imorgon och föreslå hur vi kan göra för att underlätta för mig... För om jag försöker jobba heltid nu framöver så kommer jag krascha snart.

Gårdagens outfit med mammajeans och mammatröja. Inklusive bäckenbälte och tens-apparat. Idag kompletterade jag även med Panodil, usch och fy. Ursäkta klagandet, men idag mår jag verkligen skitdåligt.

2 kommentarer:

  1. Usch din stackare!
    Ta hand om er nu och vila i massor! <3 // Lina

    SvaraRadera
  2. Åh, jag lider med dig och får lite dåligt samvete för att jag föregår som typexemplet på skitkass graviditet med foglossningen från helvetet som fortfarande inte gått över fast S är snart 3 månader gammal. Hoppas verkligen att du kan få hjälp med skiten så du slipper samma som mig =( puss på dig du starka kvinna som kämpar!

    SvaraRadera