söndag 31 augusti 2014

Magen vecka 26

Här har ni magen i vecka 26, just på bilderna var det 100 dagar kvar till bf, woho! Min ständige följeslagare mr tens-apparat är också med förstås. Det känns som att magen har spurtat iväg igen den här veckan! Det slog till i vecka 20 och sen har den inte växt supermycket känns det som. Förrän nu då.



Har jobbat halvtid i veckan och varit hos läkare och fått sjukskrivning på halvtid fram till sista oktober. Det känns bra att ha det på papper, däremot kändes det inte som att läkaren lyssnade på mig riktigt. Allt gick väldigt snabbt och jag fick inte chans att berätta allt jag ville. Nu ska jag bara oroa mig för försäkringskassan också... 

Var hos barnmorskan också i veckan och mätte magen och fick lyssna på det lilla hjärtat, det slog snabbt och fint :) Magen var av standardmodell och låg en pytteliten bit över medelvärdet, tror måttet var 25 cm i vecka 25+3. Inte min kurva nedan, men mittenstrecket är alltså medel och mitt kryss var pyttelite ovanför, allt som är mellan de två streckade är helt normalt tydligen. Får se hur det utvecklar sig!



Nu bloggar jag mitt i natten eftersom jag har så himla ont att jag inte kan somna om. Vaknar nästan alltid vid 3 (somnar runt 22-23) och måste gå upp och kissa och ibland äta något. Sen har jag jättesvårt att somna om eftersom jag inte kan hitta något bekvämt sätt att ligga på. Funderar starkt på att köpa in en gravidkudde som kan ge lite mer stöd. Nu ska jag försöka somna om igen, tänkte testa att sova med bältet på. Det hjälper ju åtminstone när jag är uppe och står och går, så det är värt ett försök. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Fina mamma Malin! Hoppas det hjälpte att sova med bältet, det där med att vakna pga av smärta i fogarna vet jag precis hur det är :(

    SvaraRadera