fredag 22 augusti 2014

Sjukgymnast igen

Jag har blivit mycket sämre på att uppdatera sen jag började jobba märker jag, har så mycket annat som snurrar i huvudet. Har i alla fall bestämt mig för halvtidssjukskrivning om inte läkaren protesterar helt på onsdag, men det tror jag inte. Jobbade halvtid måndag-onsdag den här veckan, sen fick jag så himla ont så jag bestämde mig för att vara hemma igår och idag. Bra val, för nu börjar det kännas lite bättre igen.

Var hos sjukgymnasten imorse, det kändes bättre den här gången och jag fick ett annat bälte som kändes bättre och mer stabilt, hoppas det ska hjälpa till mer än det andra! Dock ser jag ut som en mupp i det, men jag får väl släppa fåfängan för att kunna må bättre ;) Sjukgymnasten pratade mycket om att det bästa var att hitta balans mellan vila och rörelse, så jag tror ju att det är bra att jobba lite ändå så jag får in lite vardagsmotion. Jag måste dock tänka mer på hur jag rör mig på jobbet, det är jättesvårt, för mycket är så invant i kroppen! Men jag försöker ta det lugnt och planerar att sitta i kontorsstolen och rulla omkring på den när jag ska hjälpa eleverna med pianospelandet. Det blir väldigt lätt obekväma arbetsställningar för mig då eftersom jag dels vill se ordentligt hur de gör och dels vill visa bättre sätt och då blir det sned belastning för mig. Oftast funkar det bättre att visa än att förklara för dem. Hoppas i alla fall på att det här ska kunna funka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar