lördag 16 juni 2012

Flyttkaoset

Har det inte särskilt mysigt här i flyttkaoset, just nu står nästan hela lägenheten här i vardagsrummet nerpackad i lådor och sopsäckar. Har ägnat de senaste dagarna åt att putsa fönster varvat med lite annan städning och packning. Idag frostar vi av frysen, torkar ur alla skåp och luckor, tvättar kläder, fixar rabatten och lite andra lagom roliga aktiviteter ;) Tur att det finns choklad så man kan få lite extra energi. Synd att det inte är så nyttigt bara. Men det kanske jämnar ut sig när man rör sig så mycket iofs. Vi säger så tycker jag!

Har fått schema för sommarjobbet nu äntligen. Får jobba mindre än jag trodde tyvärr. 6 veckor blir det, 50% första 3 och 62% sen. Hade ju hellre bantat ihop det och fått några lediga veckor kan jag säga! Men en vecka ledigt får jag i alla fall, veckan efter midsommar. Så nu har jag precis bokat biljetter hem till Jämtland, tisdag-söndag blir det och det ska bli så skönt! Hoppas vi har kommit i ordning lite i lägenheten innan, men annars åker jag ändå, det är liksom enda chansen jag har på väldigt länge, så jag vill passa på :)

Jaha, nähe. Tvättstugan och köksstädning igen!

3 kommentarer:

  1. Förstår att det hade varit bättre att jobba 100% några veckor istället för så lite utspritt, men det är ju en inkomst iaf =)Lycka till imonr när flyttlasset går! puss

    SvaraRadera
  2. Jag kommer sakna lägenheten lite, men det skall bli skönt och slippa bo mitt i smeten :)

    SvaraRadera