måndag 4 juni 2012

Malin = musiklärare!

Usch, jag går runt och är nervös hela tiden.. Skulle ha fått veta i fredags från ett av jobben jag har sökt, men rektorn behövde någon dag till, så han ska ringa imorgon. Och jag vill verkligen ha det jobbet, så jag hoppashoppashoppas! Men som tur är har jag ett annat som jag verkar kunna få annars. Där har inte rektorn uttryckligen erbjudit mig en tjänst, vilket är jättekonstigt, eftersom hon antyder det på olika sätt.. Så jag antar att det är mitt om jag vill ha det..

Hade även nån slags examenshögtid i fredags, så nu kan jag titulera mig musiklärare! Eller ja, snart. Måste ansöka om examen också och det kan ta några månader innan jag får mitt examensbevis. Men ändå, jag är klar! Har visserligen en tenta kvar (på lördag) för att kunna ta ut förskollärarexamen också, kanske är läge att plugga till den snart. Just nu går det dock inte eftersom jag går runt som på nålar hela tiden! 

Här är i alla fall några bilder från examsensdagen, det var såklart iskallt och spöregn emellanåt, precis som det brukar när det är skolavslutning ;) Vi var såhär fina och spelade i en helt fantastisk blåsorkester där jag spelade blockflöjt, vilket jag inte direkt kan, haha. Vi gjorde även en kupp och tvingade akademichefen att dirigera, haha!





3 kommentarer:

  1. Åh, nu är du (nästan) helt färdig! Musiklärar-Malin =) Jag håller tummarna för dig att rektorn ringer idag och erbjuder dig tjänsten! puss

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att läsa detta!

    Och det visade sig ju gå kanon!
    YES!!

    SvaraRadera