fredag 20 juni 2014

Glad midsommar och fosterrörelser?

Midsommarafton har spenderats hos svärmor med grillning och jordgubbsätande, trevligt! Synd bara att det har varit så himla kallt idag! Men solen har tittat fram ibland i alla fall.

Jag har sedan ett par dagar tillbaka börjat känna något i magen som jag tror kan vara fosterrörelser! Det verkar vara lite i tidigaste laget, de flesta förstföderskor känner inget förrän vecka 20 och jag är ju i vecka 16 nu. Så jag är lite osäker, men samtidigt börjar jag bli ganska säker på att det är bebisen som gör cirkuskonster. Jag har bara känt det när jag har legat på sidan och vilat, men vid flera tillfällen. Har läst att det upplevs som fladder, bubblor eller en sprattlande fisk och det är väl en ganska bra beskrivning. Ser verkligen fram emot första riktiga sparken!

Illamåendet verkar för övrigt ha försvunnit nu, hoppas verkligen att det håller sig borta framöver!

2 kommentarer:

  1. Mysigt att känna rörelserna!

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar! Skönt att illamåendet är över =) Jag kollade vår blogg och jag kände också ett osäkert pirr i v16, sen i v18 var jag säker på att det var bebisen som tumlade runt! Puss

    SvaraRadera