söndag 8 juni 2014

Sjusovaren äter frukost

Igår kväll vid halv nio tänkte jag vila en liten stund. Men det slutade med att jag sov i tre timmar för att sen gå upp och borsta tänderna och lägga mig direkt igen. Sov till åtta imorse, så jag kan väl säga att jag är sjukt trött. Svårt att veta hur mycket som är pga graviditeten och hur mycket som är pga stress inför skolavslutningen. Har haft det väldigt väldigt stressigt på jobbet de senaste veckorna med alla extra övningar inför skolavslutningen och betygsättning. Snart är det sommarlov, så jag räknar verkligen ner tills jag ska få vila på riktigt!

Och frukost då. Jag har i flera år ätit fil och müsli till frukost. Ibland har jag gjort nån kort avstickare med ägg, kvarg, gröt eller macka, men alltid kommit tillbaka till just fil och müsli. Men det kan jag tydligen inte äta längre, för då kräks jag. Så nu sitter jag och tvingar i mig en macka till frukost. Har under hela graviditeten hittills tyckt att i princip allt ätbart är äckligt och haft svårt att få i mig normala portioner. Efter 1/2-2/3 portion får jag inte i mig mer. Men så äter jag säkert 7-8 gånger om dagen istället.

3 kommentarer:

  1. oh är du gravid? Grattis ! :) När är det dags? :)

    Tack för du röstat, rösta gärna igen, man kan rösta en gång per dygn :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! =) Lite avis är jag allt :)

    Tack, behöver alla röster jag kan få :)

    SvaraRadera
  3. usch tråkigt du inte mått så bra, hoppas det lättar snart!

    SvaraRadera