onsdag 25 juni 2014

Sjukgymnastens utlåtande

Kom nyss hem från sjukgymnasten, tog en sväng förbi biblioteket på vägen hem och fixade lånekort och lånade två ungdomsböcker, så nu ska här läsas ute i solen! Inte för att det är jättevarmt, men solen skiner i alla fall äntligen, så det gäller väl att passa på ;)



Jag fick göra massa rörelser för undersökning och sen styrkeövningar för bäckenet hos sjukgymnasten. Hon trodde inte att det var foglossning, utan mer felbelastning pga att jag har börjat svanka så himla mycket nu när magen växer, har verkligen fått "gravid-hållning". Så nu ska jag träna på att dra in svansen mellan benen och tänka på att stabilisera bäckenet och inte svanka så mycket. Som tur är så är ryggontet betydligt bättre nu än för typ tre veckor sen, då höll jag ju på att förgås av smärtan och kunde knappt röra mig på typ 4 dagar! Av allt jag har läst om foglossning så tror jag fortfarande att det var det jag kände av där i början, även om inte sjukgymnasten trodde att det var det nu. Semester och vila gör gott i alla fall!

1 kommentar:

  1. Hoppas sjukgymnasten har rätt! Felbelastning verkar vara lättare att göra nåt åt ;)

    SvaraRadera