fredag 12 oktober 2012

Formgjutna öronproppar

Idag har jag och en kollega varit och gjutit öronproppar för skolans räkning. Lite obehagligt, fick sitta och bita i nån frigolitgrej och så fick man absolut inte svälja. Plus att hon petade in en liten skumgummibit i örat för att skydda hörselgången. Och när man petar i öronen finns det tydligen någon nerv som gör att det kittlar i halsen. Har märkt det när jag ska sätta i vanliga öronproppar också. Men om några veckor kan jag i alla fall njuta av att ha avslappnade öron på jobbet, haha :)

2 kommentarer:

  1. Du får ta och skriva en recension av öronpropparna när du får dem. Jag jobbar också som lärare. Använde själv öronproppar ibland på lektionerna när jag tycker att eleverna väsnas för mycket. Så skönt att kunna dämpa ljudnivån lite. Jag använder apotekets musik och simproppar. Tycker de fungerar rätt bra. Dock skulle jag vilja ha ett par formgjutna. Dels är de säkert skönare och sen syns de ju nästan inte heller. Jag brukar alltid ha öronproppar med mig i väskan oavsett vart jag går. Man vet aldrig när man kan behöva dem. På konserter, uteställen, bio och spinningpass brukar jag ha dem på mig. Jag har rätt känsliga öron och verkligen inte få tinnitus. När använde du öronproppar?

    SvaraRadera
  2. Satta och googlade efter lärare som använder öronproppar och hamnade på din blog. Hur går det med dina öronproppar? Har du hunnit få dem? Är det något du kan rekommendera. Har själv börjat fundera på hur jag ska övertyga dem på min skola att jag ska få köpa formgjutna öronproppar.

    SvaraRadera