onsdag 17 oktober 2012

Ingen rolig dag att vara musiklärare...

Fy fasen vilken jobbig förmiddag jag hade idag, först respektlösa 4:or och sen bråkiga 8:or. Var gråtfärdig efter det kan jag säga. De lyssnar verkligen inte på vad man säger och en tråkig attityd om att man inte ska behöva anstränga sig överhuvudtaget stör mig något enormt! Man kan ju inte få allt serverat direkt... Tycker liksom inte att jag begär särskilt mycket när de får tid att göra uppgifterna på lektionerna, det är ju inte så att de får tusen läxor direkt. Kanske en eller två per termin. Men det är väl upp till dem då om jag inte kan sätta något betyg för att de sitter av hela lektioner för att de inte orkar anstränga sig lite... Suck!

Idag var ingen rolig dag att vara musiklärare kan jag säga... Hoppas verkligen att morgondagen blir bättre, men det brukar den vara tack och lov! Och självklart hann jag inte jobba klart fast jag var på jobbet mellan 7.45 och 17. Så jag har suttit någon timme nu ikväll och utformat en uppgift till 9:orna. Insåg att tiden rinner iväg och att jag inte har så många lektioner kvar med dem. Så de får allt stå ut med en skriftlig hemuppgift! Eller ja, de som är färdiga med sina egenskrivna låtar får gärna börja med uppgiften på lektionen imorgon.

Lekte lite med Vignette igen :)


1 kommentar:

  1. Snyggo, vignette is the shit! Förstår verkligen hur du kände efter en sån arbetsdag, det är såna dagar som man ifrågasätter varför man ens gått en lärarutbildning =( puss

    SvaraRadera