onsdag 24 oktober 2012

Omdömen och konsert

Idag har jag gjort klart omdömen för tre högtstadieklasser och påbörjat en fjärde. Bara två elever som riskerar att inte få betyg än så länge, yay ;) Men det är sjukt svårt att formulera sig på ett vettigt sätt, särskilt om man är jätteirriterad för att eleven i fråga inte gör något och måste markera det men utan att låta för hård...

Idag var nog för övrigt första gången som det faktiskt funkade helt okej att ha normal musikundervisning med 4:orna, skönt! Vi tittade på en kort film om instrument, gjorde en mindmap till det, hade uppsjungning och sjöng två låtar. Tänkte fortsätta med det upplägget ett tag till. Hoppas det bara blir bättre härifrån, annars orkar jag seriöst inte ha med dem att göra, de kan förstöra hela min vecka...

Nu ska jag gå från jobbet (har varit här i 11 timmar nu) till Folkets hus för konsert med musikskolan, tänkte att det kunde vara kul att se vad mina elever kan utanför klassrummet :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas de skärper sig i fortsättningen också! Vilken superlärare du är, det är inte alla som hade gått och lyssnat på eleverna efter jobbet, särskilt inte efter 11 timmars arbetsdag! puss

    SvaraRadera
  2. åter igen inte alla avundsjuk! :)

    SvaraRadera