fredag 26 oktober 2012

Ny resväska

Eftersom någon av katterna har kissat på min fina stora resväska har jag ingen lust att ta med den imorgon när jag ska ut och resa. Upptäckte det nyligen och Dennis har försökt få bort lukten med ättika och citron och det hjälper lite, men lukten är inte borta än, får väl försöka några gånger till så kanske det ger sig.

Men nu hade jag ju faktiskt en bra anledning att köpa mig en lite mindre resväska, vilket jag har känt ett behov av ganska länge. Så det blev en mörkbrun kabinväska, hoppas bara att allt får plats i den! Imorgon åker jag nämligen till Stockholm för att shoppa och se Jesus Christ Superstar med mamma och sen flyger vi hem till Brunflo (via Östersunds flygplats förstås, har ingen privatjet) på söndag och så stannar jag där till nästa lördag. Japp, så kan jag göra nu eftersom jag har min första betalda semester :D



Haha, såhär går det för alla stackars frusna vattenpölar när jag är i farten ;)



4 kommentarer:

  1. Haha ser ut som att du har världens längsta ben och minsta fötter i den vinkeln =) Lyx och mys att få en mammahelg i huvudstaden! Njut nu av lovet, vissa andra ska jobba extra och fila på opponering av uppsats :/ puss

    SvaraRadera
  2. Låter som en väldigt härlig helg! :) Fin väskan var också, fungerade det bra med den? Det är bra att ha en praktisk väska sådär, jag borde också införskaffa en.

    Sv: Ja, julen är mysig och allt det där, jag har köpt nya julgardiner nu, har aldrig någonsin haft julgardiner hemma hos mamma och pappa men där har vi kunnat ha stor gran och flera adventsljusstakar i fönstrena, här där det är så mycket mindre känns det som att man får arbeta lite för att få in julkänslan. Men det känns ju lite väl att börja hänga upp sådant i slutet av oktober så det får vänta. Butikerna borde vänta tills mitten av november i alla fall innan de börjar sukta med sådant här!

    Åh, när jag gick i kör så ääälskade jag verkligen Lucia, gör det fortfarande, älskar alla sångerna, men det härligaste var konserterna och att sjunga i stämma med kören, jag älskade det verkligen <3. Får väl leva lite via dig under Lucia då.

    Kram

    SvaraRadera
  3. hoppas att du har det bra på semestern ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, tack! Jag har liksom en idé om hur jag vill att bilden ska se ut men behärskar inte riktigt tekniken - för jag pallar inte läsa instruktionsboken och fattar inte hur man göra - så jag försöker på mitt eget lilla visa med bilderna =) puss

    SvaraRadera