torsdag 20 september 2012

Kluven

Alltså, jag känner mig väldigt kluven just nu, vissa dagar trivs jag jättebra på mitt jobb och lektionerna flyter på bra och eleverna är hur gulliga som helst. Andra dagar är vissa klasser helt vidriga att ha att göra med (oftast är det ju några få elever som förstör för alla andra och inte lyssnar för fem öre) och jag vet inte alls hur jag ska hantera dem, jag är ju inte den som gärna står och skriker åt dem direkt.

Både igår och i tisdags var sådana jobbiga dagar när jag hade mellanstadieelever som inte kunde bete sig. Då började jag gråta så fort jag kom hem för jag var totalt slut. Idag däremot har jag haft 4 jättebra lektioner med 6:or och 9:or. Synd att inte alla dagar kan vara som idag :)

Sen att hälften av alla grejer i musiksalen inte ens funkar, det är en annan femma.. Suck!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till skolans värld! :)

    SvaraRadera
  2. Där har du anledningen till varför jag inte tänker jobba i skolan och har ångest över praktiken jag ska ha på värstingskolan i mellanstadiet! Det är skitsvårt att hantera det även om man har erfarenhet. Vissa klasser är värre än andra och det är säkert värst nu i början när de ska hålla på att testa dig. Hoppas det funkar bättre framöver så att du kan trivas och vill stanna kvar där. puss

    SvaraRadera