söndag 23 september 2012

Udda shopping

Igår åkte jag till Linköping för att köpa lite smått och gott. Till mig själv blev det ett par lite tjockare svarta tights, en sån bomullskjol som är bra att ha om man tycker att tröjan är för kort för att ha till tights och ett vanligt svart linne, inget spännande att se alltså, bara bra grejer till basgarderoben. Kollade även på telefonen jag har spanat in, snart blir det ett köp, tänkte vänta på lönen bara. Kändes inte så lockande att bära runt på stan heller. Plus att jag inte helt har bestämt vilket abonnemang jag ska ta.

Gick runt och letade efter nätadapter till syntarna i mitt klassrum också, fanns på teknikmagasinet, men lite väl dyrt tyckte jag. Så jag fick åka ut till Tornby och Biltema där jag visste att det fanns sådana för en billigare penning. Kändes helt knäppt att köpa 6 st adapters, men det är ju det som behövs för att jag ska kunna bedriva någon vettig undervisning ;)

Passade även på att ta en snabbis på IKEA när jag väl hade åkt till Tornby, hade tänkt äta lunch där, men kön var på tok för lång, så jag åkte hem tidigare istället. Med mig därifrån fick jag tre blockljus, ett skrivblock och två förvaringslådor.



Det regnade precis hela dagen igår och idag är jag äckligt förkyld igen, suck! Vet inte hur mycket de har med varandra att göra, jag hade ju till och med mössa och vantar och såklart paraply igår, så jag kan inte påstå att jag frös eller blev blöt. Men jag är så otroligt trött på att vara förkyld nu, har seriöst inte varit frisk sen början av augusti! Förkylningarna bara avlöser varandra... Mår jag såhär dåligt imorgon är jag verkligen inte pepp på att jobba, det bara kliar i hela huvudet och allt går i slow motion... Får låta ungarna titta på film i så fall, hade tänkt sjunga med dem, men det går inte i nuläget.

1 kommentar:

  1. Nu tycker att jag dom däringa fäörkylningsvirusarna kan döden dö, på momangen! Mycket fint du fick med dig hem från Linköping, ibland tycker jag att det är riktigt avkopplande att få gå runt på stan i ensam i lugn och ro, kolla på precis vad man vill utan tidspress och utan att man ska roa nån annan som hellre tittar i en annan affär =) Vad blir detfilm om du visar film på lektionen? puss

    SvaraRadera