söndag 16 september 2012

Söndagsångest

Usch, det var längesen jag hade sån här jobbig söndagsångest över att behöva jobba imorgon. Det är ju absolut inte hemskt på jobbet, tvärtom trivs jag rätt bra och tycker att det är ganska roligt för det mesta, men jag blir så sjukt stressad av tanken på att jobba igen, framför allt för att jag inte känner mig utvilad överhuvudtaget efter helgen. Och på så sätt lyckas jag förstöra halva söndagen eftersom jag inte känner mig redo för att börja jobba igen imorgon. Tips på att undvika det här fenomenet tar jag gärna emot!

3 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt att känna så, jag tar tyvärr inget tips som hjälper. Min helg gick alldeles för fort och tyvärr till mycket skolgrejer så jag längtar fortfarande efter sovmorgon och ledig tid. puss

    SvaraRadera
  2. Usch den där känslan är inge vidare :( Har tyvärr inga tips heller :(

    SvaraRadera
  3. Sånt är inte roligt. Känner igen det.

    Tänk att du lever en gång så varför stressa upp dig när det ändå kommer gå bra.

    Vet att det är inte lätt att tro på det men det hjälper att tänka så iaf.

    SvaraRadera