torsdag 3 juli 2014

Fosterrörelser!

Ikväll har jag definitivt känt bebisen röra sig i magen. Kände ju lite pirr för typ två veckor sen, nu kändes det starkare. Inte direkt sparkar, men definitivt någon som krumbuktade sig där inne. Så coolt och mysigt, men lite skumt samtidigt :)

Har känt mig halvt döende av förkylningen halva dagen eftersom jag har så jobbig hosta. Jag beklagade mig på instagram och fick lite krya-hälsningar, sen blev jag faktiskt lite piggare, väljer att tro att hälsningarna gjorde susen! Så vi har ägnat kvällen åt att städa och möblera om för att förbereda lite för en bebishörna. Eller Dennis har möblerat om, jag har gjort tummen upp ;) Kanske var för att mamsen rörde på sig så pass mycket som bebisen tyckte det var läge att ge sig till känna :)

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag ska maila dig bilder. Fast tar kanske några dagar då jag har dem hemma.
    Så underbart med rörelse. En liten puff är så härlig ju. Njut av detta och dokumentera ALLT.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Att det kan bo en levande liten människa inuti ens mage är helt ofattbart. Trots att jag varit med om det två gånger känns det overkligt att det faktiskt är så.

    Men oooh, så mysigt :-)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Har du spelat musik för hen? Jag satte hörlurar mot magen och då blev det livat =) fast det kanske är för tidigt än, minns inte i vilken vecka som de börjar höra. Puss

    SvaraRadera