tisdag 22 juli 2014

Snigelfart

Igår gick jag till ICA för att posta några traderapaket, en promenad som kanske tar 15 min fram och tillbaka. Jag tyckte verkligen att jag gick extremt långsamt, men ändå fick jag skitont i fogarna och visste knappt om jag skulle ta mig hem den sista biten. Jag vill så gärna göra saker, men det är ju inte så himla kul när jag blir helt gråtfärdig av att det gör så ont nästan på en gång... Idag hade jag ytterligare paket att posta, men tog bilen istället och uträttade lite fler ärenden. Känns så töntigt att ta bilen när det är så nära, men min kropp vill ju uppenbarligen inte samarbeta.

Strosade omkring på loppis/second hand en liten stund också. Jag gick verkligen i snigelfart och då gick det nästan hålla foglossningsskiten i schack. Det känns som att en tant med rullator tar sig förbi mig med lätthet.

Var inte på jakt efter något speciellt, men drogs till det här... Hm, undrar varför? :P Det sjuka med böckerna var ju att jag bara gick till några random hyllor för att börja kolla och då fanns dessa böcker mitt framför ögonen på mig. Det blev inget köp, men vi funderar på skötbordet som verkar helt nytt och kostar 125 kr (istället för 300 som nypriset är på IKEA). Frågan är bara om vi tycker att det får plats eller om vi ska klara oss utan. Men känner jag min rygg rätt är det nog skönt att slippa byta blöja i sängen/på golvet framöver...



1 kommentar:

  1. Åh, lider så med dig! Samtidigt är jag lite småbitter på att mina fogar fortfarande är paj och jag kommer aldrig ihåg att använda bältet när jag ska gå nånstans! En annan sak, provade du att stå vid skötbordet? Det vi har hemma funkar för mig men inte Kristians rygg. I fårbo hade vi ett vanligt litet bord med uppblåsbar skötbädd och den gick ungefär till höften på mig och jag fick så galet ont i ryggen, Kristians rygg då ska vi inte ens tala om! Tänkte på dig som är lång så ni inte köper ett för lågt bord. Puss

    SvaraRadera