torsdag 10 juli 2014

Högsommarvärme

Nog för att jag är glad över att sommaren äntligen har kommit hit, men i ärlighetens namn är det ingen höjdare att vara förkyld och preggo när det är 30 grader varmt. Mina händer och fötter som annars oftast är iskalla har varit varma i flera månader nu. Så jag håller mig mest inomhus vid fläkten och maratontittar på Orange is the new black, har sett klart första säsongen på två dagar, ooops. Bara 13 avsnitt iofs, så det går rätt snabbt.

Men idag på eftermiddagen var ute och luftade mig en sväng, jag gick till biblioteket där de hade fått in lite böcker som jag hade reserverat. Som färdkost hade jag en Piggelin, då slapp jag bli helt överhettad på promenaden i alla fall.



Nu på kvällen åkte jag till en liten sjö här i närheten och läste halva boken på bilden. Lättläst och rolig, ska tvinga Dennis att läsa den sen ;) Skönt att det var lite svalare temperatur men fortfarande över 20 grader när jag åkte därifrån vid niotiden. Och skönt att få lite luft. Rätt mycket folk som badade nu på kvällen, lär ju ha varit smockfullt på dagen!



9 kommentarer:

  1. Kan tänka mig värmen inte alls är rolig när man är gravid... Tur du iaf slipper vara höggravid :)

    SvaraRadera
  2. usch ja din början på semester har verkligen inte varit bra, hoppas inte min blir så. Roligare kan man liksom ha :)

    Ja jag tror det är skönare vintertid, en jacka är liksom ganska lätt och hitta =) Värre med värmen den kan man inte göra så mycket med

    SvaraRadera
  3. Man ska egentligen inte klaga men det är så HIMLA varmt! Jag svettas så fort jag rör mig. Därför är vattenkrig toppen :-)

    SvaraRadera
  4. Haha ja de kanske trodde de.... :P

    Ja komplimanger är aldrig fel, och det gjorde min dag, inte lika deppig över att mitt lag missa finalen :)

    SvaraRadera
  5. Var it på öland en gång. Jag var 5år då, så minns inte så mkt :)

    SvaraRadera
  6. Vi råkade plöja OITNB säsong 2 på två dagar och nu känns det så tomt. Funderar på att se om allt från början i höst när jag är själv med lillen hemma! Hoppas inte redan av sommaren blir lika jobbig för dig, lagom varmt är bäst! Tur att du har sjön =)

    SvaraRadera
  7. Sv: Tack, jo det var en bra konsert även om det blev lite mycket av samma mot slutet. Men proffsig är hon allt, Dolly.

    SvaraRadera
  8. Nu ligger din länk upp som tack för att du röstade på min bild! Tack för du röstade!

    SvaraRadera