onsdag 2 juli 2014

Magen vecka 18

Magen växer minsann! Och det är väl bra, men jag börjar tro att jag kommer bli gigantisk! Snart halvvägs nu i alla fall :)

Edit: Nu har jag googlat andras vecka 18-magar, min såg ganska normal ut, det fanns i alla fall flera som hade betydligt större mage :P


Håret blev minsann ganska lockigt när det fick självtorka, skönt med en frisyr som funkar utan massa fix. Däremot är jag inte helt nöjd idag, har upptäckt att höger sida är kortare klippt än vänster. Inte mycket, men det syns, så jag ska nog gå tillbaka och be att få det tillfixat :) Sen är luggen lite för lång för att funka med glasögon också, men det är ju samma gamla vanliga problem som jag brukar ha :P

Är hemskt förkyld alltså. Det känns som alla symtom är värre som gravid. Har köpt ny nässpray idag eftersom den gamla tog slut. Hur folk överlever förkylning utan nässpray är för mig en stor gåta! Hostar dessutom massor. Var på apoteket nyss, men där hade de ingen vidare koll, så jag vågade inte köpa nån hostmedicin utan att rådfråga läkare/barnmorska först. 

5 kommentarer:

  1. Så fin mage du har =)

    Tack för du röstade igen =)

    SvaraRadera
  2. Ja fy för, olyckor ogillas.... :(

    SvaraRadera
  3. Jag fick en nästäppa jag med där ett tag under min graviditet. Det går över det med. Du är jättefin.

    SvaraRadera
  4. Jag var också väldigt förkyld när jag var gravid. Jag läste någonstans att det beror på att kroppens immunsförsvar blir lite sämre när man är gravid, så att den inte har kraften att stöta bort fostret. En alltför stark kropp rensar ut allt som inte hör kroppen till.

    Vet inte om det är sant men det låter vettigt.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig. Tycker heller inte att din mage är särskilt stor. Alldeles lagom. Kram

    SvaraRadera