tisdag 25 februari 2014

Linserna

Alltså, det här med linserna. Det går väl sådär tycker jag. Inga större problem att sätta dit och ta ut.. men jag tycker att jag ser så himla suddigt med höger, det känns ju inte särskilt bra. Ska på återkontroll om en vecka, får se vad optikern säger.

Nu är jobbet igång igen efter en veckas skönt sportlov. Det har börjat bra i alla fall, kul med nya grejer som funkar som de ska! Eleverna är roliga som vanligt, igår sa en ligistkille att det var trevligt att se mig igen, haha :) Imorse fick högtadiet besök av estetprogrammet från en närliggande gymnasieskola. Konsert, dansuppvisning och teater, riktigt kul! Missade dock teatern, men det gjorde inte så mycket eftersom de spelade "I väntan på Godot" som jag har sett tidigare (minns inte när?) och tyckte var jättekonstig. Eleverna gillade den inte alls, helt föresåeligt!

4 kommentarer:

  1. Har du tyngder i linserna? Om de inte sitter perfekt så ser man suddigt isåfall. Jag klarar mig utan att korrigera mitt brytningsfel i linserna, bara linsen i sig trycker på hornhinnan så det korrigerar sig själv =) Fick du månadslinser eller endags? Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tyngder i dem. Det är månadslinser och jag tyckte att jag såg suddigt på höger öga redan från första början.. Puss

      Radera
  2. Hoppas de kan hjälpa dig med suddigheten :)

    SvaraRadera
  3. Ja det var ett super mysigt hotell :)

    SvaraRadera