söndag 2 februari 2014

Melodifestivalen 2014 deltävling 1

Jag har ju recenserat melodifestivalen ett par gånger tidigare. Såg även årets första deltävling och måste nog tycka litegrann, kan liksom inte låta bli ;)

Yohio - helt okej låt, en av de två jag trodde på till finalen. Synd bara att han har snott melodin av Someone like you med Kings of Leon.

Mahan Moin - inget jag lade på minnet, så uppenbarligen inte så spännande.

Linus Svenning - oj, vilken snyfthistoria. Men jag kan inte säga att det berörde mig i det här sammanhanget. Kändes mer som ett sätt att fiska röster, även om det såklart är jättehemskt att han har förlorat sin bror. Bra var det inte direkt heller.

Elisa Lindström - hahaha, låter verkligen som en gammal schlagerlåt. Klämkäckt och tråkigt och onödigt mycket hud. Hon är ju bra på det hon gör, men det är inte riktigt min smak så att säga.

Alvaro Estrella - varför skulle han sjunga i falsett när han inte behärskade det överhuvudtaget? Det lät ju helt fruktansvärt! Sämst ikväll! Jag skämdes! Och texten sen.. så onödigt tema att sjunga om när det antagligen bara är småtjejer som gillar honom.

Ellen Benediktsson - känns som en låt jag borde gilla, men återigen blev jag inte berörd. Tyckte hennes röst kändes lite konstlad. Men kul med en oväntad finalist i alla fall! SkrEllen som aftonbladet så fyndigt döpte det till, haha.

Sylvester Schlegel - hej, jag försöker leka Håkan Hellström eller nåt. Skum låt som kunde ha varit rätt bra om han sjöng bättre. Men sången var inget att hänga i granen tyvärr. Varför så hög tonart?

Helena Paparizou - den andra jag trodde skulle komma till final. Tyckte att låten var bäst ikväll. Med det inte sagt att den var jättebra, men helt okej, det fanns några snygga melodislingor och rytmiseringar tyckte jag.

Programledarna - lite oväntad duo, gillar Anders mest. Nour kan vara rolig ibland, men jag har lite svårt för henne. Hon kändes lite oproffsig som sa så mycket fel, men jag hoppas det blir bättre framöver :)


Webprogramledaren - åh, herregud vilken pinsam människa. Söt är hon definitivt, men vad sa människan? Det var ju enbart obekvämt.

1 kommentar: