fredag 7 februari 2014

Malin hjärta musikskapande

Alltså, vilket fantastiskt roligt jobb jag har ibland! Just nu har 9:orna ett stort låtskrivningsprojekt där de ska skriva egen text och melodi (alla måste sjunga) och så gör de bakgrundsmusik i soundation.com, noteflight.com eller spelar själva, de har gjort övningsuppgifter innan och så har de fått välja det som de tycker funkar bäst. Har några elever som skapar helt fantastiska låtar. Jag blir superstolt och jätteglad och helt lyrisk över att de är så kreativa och de tycker säkert att jag är helt knäpp, men skitsamma :D Otroligt kul! Skulle vilja jobba med sånt jämt! Funkar förstås inte i praktiken, men eleverna får stå ut med att det blir någon typ av låtskrivningsuppgift varje läsår i alla fall ;) (Påminn mig gärna om det här de dagar som jag tycker att jobbet är pest och pina :P)

Beställde ett gäng bra musikfilmer och 20 par hörlurar i veckan och de kom fram idag, så jag ägnade eftermiddagen åt att packa upp alla lurar som var enskilt förpackade i bubbelplats och varsin kartong. Nu kan eleverna minsann inte klaga på att det är glapp i lurarna, så nu tänker jag mig att alla lektioner ska flyta på helt smärtfritt framöver, haha ;) I helgen kan det nog tänkas bli lite fortbildning i form av Annie och Singin' in the rain, för dem har jag inte sett än :)



1 kommentar:

  1. oh vad roligt det låter... dig skulle man haft som musiklärare. Min hade ingen koll på något och ville sätta ig på mig i musik. För han hade inte koll vad någon av oss gjorde på lektionerna... tur mina föräldrar kalla till möte och blev förbannde på honom. jag både gick i kör och spelade piano flitigt...

    SvaraRadera