måndag 24 februari 2014

Sportlovet

Jag hann med ganska mycket på min korta Jämtlandsvistelse torsdag till söndag. Träffade Cecilia och Kalle på torsdagkvällen, vi letade fram en dockteater som jag och Cecilia gjorde när vi var små (eller kanske lite för stora, haha) :P Alla dockor har olika personligheter och vi har skrivit ett hemskt tjusigt manus. Verkligen underhållande läsning! Vi skrattade massor trots det som skulle hända dagen därpå.


Sen på fredagen var det dags för begravning för Cecilias pappa. Det var en väldigt fin begravning, men också väldigt jobbig. Starkast var nog att hela mc-klubben (kanske 30 pers) satt samlade i sina mc-västar. Det blev så starkt när det var enhetligt på det sättet.

På fredagskvällen åkte vi till stugan i fjällen. Jag och Magnus åkte lite skiboard och pulka i djupsnön. Det gick sådär ;) Och på lördagen åkte vi slalom i solen, riktigt bra dag trots att jag får så himla ont i benet/knät när jag åker. Träningsvärken har faktiskt hållit sig borta betydligt mer än jag trodde!




På lördagskvällen var det mello iklädd glittrig nyårshatt, haha. Men vi orkade bara se halva för det var så dåligt, sen åkte vi tillbaka till Brunflo.

Och på söndagen bjöd jag in mig själv på lyxfrukost hos Stefan och Nanna innan flyget gick.

1 kommentar:

  1. Dockorna ser lite läskiga ut! Låter som en fin begravning, det är ju alltid tufft men ibland skönt att få säga hejdå på riktigt liksom. Och att man faktiskt får skratta mitt i alltihop =) kram

    SvaraRadera