tisdag 4 februari 2014

Trummor och gitarr

Just nu står det trummor och gitarr på schemat för 7:or och 8:or = musikfröken är jättetrött efter en arbetsdag. Har öronpropparna i hela lektionerna, men blir ändå väldigt trött av allt ljud och alla intryck. Måste vara på helspänn för att hinna hjälpa och bedöma alla... Som vanligt uppstår konflikter för att eleverna måste spela instrument och ska ifrågasätta det stup i kvarten. Varför inte bara göra som man ska? Jag är där för att hjälpa dem, inte för att sätta dit dem och skratta om de gör fel som vissa verkar tro... De är så rädda för att ens försöka. Så himla synd tycker jag!

Nu ska jag skicka iväg en beställning på 20 hörlurar och 10 filmer, haha. Senare i veckan ska jag försöka få iväg en beställning av strängar, sladdar, plektrum, keyboards, bongotrummor, capon... ja, allt möjligt med andra ord.

1 kommentar:

  1. Vad skönt det är med öronproppar. Själv jobbar jag som gymnastiklärare. Jag har nästan jämnt öronproppar på mig på lektionerna. Så skönt att kunna dämpa gnisselljuden från skor och annat bullar. Använder vanliga musik och simproppar än så länga då jag inte har lyckats få min rektor att låta mig köpa formgjutna öronproppar. Öronproppar är helt klart lärarens bästa vän. Förstår inte hur den del klarar sig utan öronproppar.

    SvaraRadera