tisdag 17 juli 2012

Banta

Nu får det vara slut med alla onyttigheter här, har gått upp alldeles för mycket under sommaren och det känns inte helt okej! Och på jobbet är det ju inte direkt nyttig mat, ikväll var det kräm och macka. Eh? Vad är det för middag? Bara massa kalorier och ingen direkt näring. Men vi gjorde en kupp och stekte ägg också, plus att jag och kollegan hoppade över krämen. Nästan alla på jobbet bantar, så varför inte skriva en vettig matlista med bra mat även för brukarna? Och helst inte med kräm, pannkakor eller färdiga köttbullar var och varannan dag...

1 kommentar:

  1. Att jobba inom vården är livsfarligt för vikten! PÅ dagis också eftersom man äter pedagogisk måltid med barnen och det blir ju lite kluvet att fröken inte äter allt när barnen helst ska göra det. MItt lchf går sådär nu när vi borta, jag saknar mitt eget kök och mina livsmedel! Känns inte lönt att köpa massa dyr lchf-kost när vi inte är här så länge till. puss

    SvaraRadera