fredag 6 juli 2012

Nytt i garderoben

Har shoppat lite de senaste veckorna. Det första är ett regnställ som jag hittade på Inter sports rea en dag förra veckan när det spöregnade så mycket att jag blev helt dyngsur efter 25 min cykling till jobbet trots regnställ (var torr ungefär halva vägen). Så när jag kom hem gick jag och letade efter ett nytt eftersom mitt gamla uppenbarligen inte vill vara med längre. Och jag hittade ett nytt! Till saken hör då att jag har letat i flera år när det har varit rea. Kanske är en fördel med att bo i en liten stad, finns inte så mycket att välja på :P Eller så hade jag bara tur den här gången :)

Använde jackan nästan varje dag när jag var hemma i Jämtland förra veckan, det var så kallt, så det behövdes! Bilderna är från sommarstugan och garagetaket när Magnus skulle sätta fast en kamera på skorstenen för att göra en time lapse (länken är en gammal, dock från samma garagetak).







Det andra fyndet är en långklänning som jag har kikat på tidigare på jc. Nu var även den på rea och fanns i endast ett (1) exemplar så jag passade på ;) Den är till och med tillräckligt lång! Annars brukar alla långklänningar vara för korta för mig. Funderar dock på att sy om banden lite, gillar inte riktigt att ha nåt runt halsen så plus att den gärna åker ner lite. Så jag tror det får bli vanliga axelband eller halterneck istället.




1 kommentar:

  1. Vilka bra fynd! Om jag fick lite av din längd så skulle vi båda få lättare att hitta kläder som passar, haha =) bara 5 centimeter kan jag väl få,snälla? puss

    SvaraRadera