måndag 9 juli 2012

En mysig förmiddag

Eftersom jag vaknade så tidigt idag så var jag framme vid Skogssjöbaden redan vid halv nio imorse, i normala fall har jag knappt vaknat då. Jag packade ner lite matsäck, en deckare och en filt och såg till att det fanns några sommarpratare kvar att lyssna på i mobilen och cyklade iväg uppför den långa backen. Och såklart var jag ensam där ute när jag kom dit. Kallt var det också i början eftersom solen gick i moln när jag hade cyklat i nån minut, så först låg jag invirad i en filt på bryggan, haha.


Men sen kom solen fram och fler och fler hittade sig dit. Även de här töntarna:


Jag lade mig längst ut på bryggan och lyssnade på sommarpratare (och nej, jag hade inte med mig ett piano, det är bara mitt randiga linne som speglas i solglasögonen).


Jag cyklade lite fel på vägen dit, eller ja, det var skyltat först, men väl inne i skogen med flera vägval var det minsann inga skyltar och jag tyckte att jag hamnade fel hur jag än cyklade, så jag vände och tog bilvägen istället. Men på hemvägen hittade jag en finare och mysigare väg längs Svartån.





1 kommentar:

  1. Åh, vad fint! Det låter mysigt att ligga invirad och läsa på bryggan, även om det kanske inte först var tanken =) Skönt att att vara ledig! puss

    SvaraRadera