söndag 22 april 2012

Konsert med David Helfgott

Åh, vilken fin konsert! Verkligen en häftig upplevelse, han är ju inte som alla andra direkt. Han kom skuttande in på scenen i en röd sidenskjorta. Och så satt han och pratade tyst under tiden han spelade och tittade ut mot publiken ganska mycket, som han kommunicerade med oss. Och så avslutade han med att gosa in sig i en kram från killen som presenterade honom, hur gulligt som helst, verkligen en charmknutte! Och sjukt duktig pianist, han spelade otroligt snyggt och med världens känsla. Det var tydligen första gången han var i Sverige också, är jätteglad att jag lyckades pricka in det!

Ni måste verkligen se filmen Shine som handlar om hans liv, riktigt bra! Jag måste se den snart igen känner jag :)

Hittade en bild på honom med samma skjorta och allt, kanske är hans konsertuniform :)


2 kommentarer:

  1. Kul att det var så bra, han ser en aning speciell ut. Jag får väl youtuba och lyssna på honom =) puss

    SvaraRadera
  2. Den filmen måste jag se. Har läst lite om den nu på Wikipedia.
    Förstår att det måste varit häftigt att se han.

    Vad kul också.

    Kram

    SvaraRadera