torsdag 5 april 2012

Besviken...

Blä, jag hade blivit lovad att min nya dator skulle komma idag, men så ringde de och sa att de kör ut den på tisdag. På tisdag!? Det är ju nästan en hel vecka dit! Åh, dumma påsk! Jag vill förstås gärna vara ledig, men måste alla andra också vara det? :P Jag är sjukt besviken just nu, inte för att det är hela världen, men jag har ju redan väntat på att den ska komma i snart två veckor... Hade liksom tänkt hinna fixa massa grejer på den i helgen, men icke. Blir väl sån reaktion när man är stressad och saker inte blir som man har tänkt kanske...

Har fått vårat nya hyreskontrakt idag iaf, inflytt 15 juni, så det blir ju perfekt! Slapp jobba idag också. Eller det är ju kul, men inte med en sprängande huvudvärk. Så det var ju lite tur för mig att de ställde in idag. Ska däremot repa till konserten med kompet ikväll, det blir kul! Repade med stråket igår, det kan nog bli bra det här :)

7 kommentarer:

  1. Woho, kontrakt = lite avslappning! Tråkigt med datorn, men den kommer ju ganska snart ändå. puss

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt att du inte fick din dator, jag förstår absolut att du kände dig besviken, det hade jag också gjort. Jag hoppas att du klarar påskhelgen ändå ;) hur är ert väder, här är det regn och det ska komma 5 cm snö hörde jag. Aprilväder, absolut.

    Har du några planer nu över påsken? Härligt att du fått vara lite ledig i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen fara, jag är bara glad att jag hittade dig igen :) härligt att du följer mig, jag visste inte ens att det gick via blog lovin' om jag själv inte är med där? Annars finns det en följa-knapp på min blogg så får du mejl när jag har uppdaterat.

    Kul att du gillar mina inlägg, det värmer ska du veta!
    Nej, precis jag tycker att det är så knäppt det där att man ska pressa folk till att skaffa barn, eller att inte ha barn...vad det nu än handlar om, det är en sådan intim aspekt av ens liv! Det är nästan lite fascinerande (om än på ett negativt sätt) att folk känner att de har rätten att lägga sig i och offentligt/öppet diskutera sådant. Som huruvida homosexuella ska få skaffa barn och sådär, när blev det en sådan öppen fråga som vi alla ska lägga oss i? Det är ju intressant att diskutera, men samtidigt så känns det så fel, om du förstår vad jag menar?

    Ja, just nu är det någon form av blöt snö här också :( har hört att det ska lägga sig ca. 5 cm under dagen/kvällen. Jag hoppades ju att prognosen skulle vara fel, men icke. Nåja, det är ju April-väder det här i alla fall.

    Kul att du får fira med din sambo i alla fall, även fast jag kan tänka mig att det inte var så roligt att inte få komma hem till föräldrarna. Vi brukar inte vara så strikta på påsktradition i min familj, men ändå så tar vi tillfället i akt (när de flesta är lediga) att träffas hemma hos mamma och pappa och så brukar pappa göra lammstek med potatisgratäng. Visserligen brukar vi ses på påskafton, men i år blir det idag istället vilket jag inte har något emot. Då får jag och sambon helgen själva istället ;). Ska ni göra något speciellt idag, du och sambon?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Nej men precis, sådana där kommentarer tycker jag är så himla skumma, även om han säkert inte menade det på det sättet så låter det konstigt i mina öron. Men precis som jag skrev i slutet av inlägget också, så är det något som jag reagerar starkt på (och kanske för starkt?) just i och med att jag själv är adopterad.

    Jaså? Sex followers via Blog Lovin' där ser man ;) tack då vet jag det. Jag vet att jag har en del followers, men jag trodde bara dem var via bloggen, men kanske har fler då, eller så är de alla inräknande där. Oavsett, tack för att du vill följa bloggen, det känns jätteroligt!

    Det låter mysigt att vara uppe i fjällen och jag kan tänka mig att det känns lite annorlunda, men jag hoppas att du får chans att träffa dina föräldrar snart ändå. Jag menar, egentligen spelar det väl ingen större roll när man träffas, utan att man träffas :). Hoppas att du och sambon får det riktigt mysigt och jag håller med om att man inte direkt vill ut och gå, jag hade tänkt göra det imorse men njea...det bar emot. Ikväll ska vi hem till mina föräldrar och käka middag, det känns mysigt.

    Vet ni vad ni ska se på för film, har ni liknande smak eller turas ni om att välja? ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Men då för datan...trist när den inte kom!
    Kul med kontraktet .
    Hoppas huvudvärken är borta idag.

    usch, då har ni snö där med =(

    Massa STORA PÅSK KRAMAR FRÅN MIG OCH MILTON!!!!♥♥

    SvaraRadera
  6. Hihi, tack :) det var ett väldigt lyxigt påskägg det håller jag med om, vi brukar annars köra på "vanliga" pappersägg med godis från Coop. Men det brukar ju vara mycket choklad och så under påsken och min kära mor var så snäll och tänkte på mig och laktosproblemen, att hon fixade dessa typer av ägg <3.

    Hm, jag har inte sett den filmen, men jag känner igen titeln, var den bra? Jag gillar drama också, känner att jag behöver riktigt sorgliga filmer ibland. Sci-Fi är jag inte alltid sugen på, det beror på, annars gillar jag väl en del humoristiska filmer...feelgood och sådär. Men nja, är väl allätare egentligen. Det är väl "tomma" actionrullar som är tråkiga, medan hederliga Bondfilmer är bättre!

    Kul att de kommer till din avslutningskonsert, vad är det för något förresten? Är det i samband med att du är färdigutbildad?

    Kram

    SvaraRadera