fredag 20 april 2012

Skoltrött

Alltså, jag har aldrig känt mig såhär skoltrött i hela mitt liv... Jag vill verkligen inte plugga mera.. någonsin typ :P I vanliga fall brukar jag kunna tvinga mig själv till det om inte annat, men nu verkar inte ens det funka. Men jag måste nog om jag ska bli färdig med den här kursen någon gång... Och det bästa vore att göra klart det i helgen så jag bara kan koncentrera mig på konsert nästa vecka... Det ska dessutom vara klart på onsdag, så jag måste ju börja snart hursomhelst.

Lektionen idag var helt vidrig, det är några idioter som läser kursen som inte kan bete sig som folk. De kan typ sitta och sucka högt eller vända sig om till raden bakom och kommentera något som läraren har sagt. Det hörs ju tydligt och jag tycker det är så respektlöst att ha sådan dålig attityd och bara leta fel med allt. Idag när en tjej berättade vad de hade diskuterat i gruppen märktes det verkligen tydligt att de gick in för att missförstå henne och hoppade på allt hon sa. Så pinsamt, det var ju helt uppenbart att hon inte menade det på det sättet som de tolkade det. Det blev väldigt obekväm stämning och det kändes nästan som mobbing, usch! Jag kan också tycka att det är pest ibland, men aldrig att jag skulle bete mig så på lektionen. Känns sjukt omoget och jag vill verkligen inte jobba med sådana idioter i framtiden. Risken finns ju dock, de verkar ju dyka upp lite överallt...

Lyssnar på klassisk pianomusik nu, det är den enda pluggmusik som funkar för mig. Men nu är det så förbaskat snyggt, så jag lyssnar för mycket på det istället för att börja skriva... och bloggar lite för länge kanske :P

Någon som kan sparka igång mig?

2 kommentarer:

  1. Usch, jag hatar sånna puckon... så jäkla onödigt, och som du säger; mobbning! usch...

    Hehe, japp. Det är snyggt när man ha så långa ben som vi har ;) hehe Du kan ju alltid ha leggings under så slipper du känna dej så naken :)

    SvaraRadera
  2. Idioter finns överallt, dessvärre även bland pedagoger =( Du får ställa in siktet på sommaren och bara beta av den här kursen så är du ju färdig sen =) puss

    SvaraRadera