söndag 11 mars 2012

Framtidsångest

Usch och fy, idag fick jag en rejäl släng av framtidsångest, den dyker upp då och då... När man som jag har pluggat i massa år känns det lite läskigt att helt plötsligt inte veta vad man ska göra framöver. Har ju alltid haft skolan att komma tillbaka till liksom. Men jag känner mig väldigt klar med den biten nu, så jag vill gå vidare och börja jobba. Men än så länge finns inte många jobb att söka och jag hatar att inte veta något om hur framtiden ska te sig! Vi ska flytta härifrån, men det är ju lite läskigt att säga upp lägenheten innan man vet att man har fått en ny liksom! Men det får kanske bli så ändå, dubbelhyra funkar inte riktigt med våran ekonomi för tillfället .. Och så får vi hoppas på det bästa.. :S Får väl flytta in hos Dennis mamma en stund i värsta fall :P

Jag tycker ändå att jag borde kunna få ett jobb utan problem, jag har ju trots allt en fin utbildning och är dessutom en väldigt vettig mäniska, eller hur? Här är det läge att överösa mig med komplimanger, haha ;)

4 kommentarer:

  1. Du är absolut bland de vettigaste människorna jag känner och du är grym på det du gör så det är klart att du får ett jobb! I värsta fall får du ett jobb som du kan ha tills drömjobbet dyker upp =) Det verkar ju inte vara assvårt att få en lägenhet i Mjölby som reservplan ifall ni inte får nån i Linköping så det kommer lösa sig. Jag håller tummarna! Förstår att det känns osäkert att lämna skolans värld, den är ganska trygg ändå. puss

    SvaraRadera
  2. Såklart du SKA få ett bra jobb för att du är du samt att du har BRA utbildning.
    Hoppas det löser sig all och det gör det med ska du se!

    Jag håller tummarna och tårna!!

    Kraam

    SvaraRadera
  3. Du kommer att få jobb, det tvekar jag inte på! Du är duktig Malin och väldigt kompetent så det kommer att komma! Kan hända att det blir ett annat jobb emellan men drömjobbet kommer :-)

    SvaraRadera
  4. Det är klart att det kommer lösa sig :) Jobb ordnar sig alltid och lägenhet också, på ett eller annat sätt ;) När är det tänkt att ni ska flytta? Till sommaren? :)

    SvaraRadera