söndag 4 mars 2012

Campus cross


Måste berätta om monsterpasset som jag var på i eftermiddags, helt sjukt jobbigt och mjölksyra i benen. Jobbigt att sätta sig ner redan nu, jag kommer vara helt död i benen imorgon! Träningsvärk, here I come! Skulle egentligen gå på Zumba, men det var inställt fick jag veta när jag kom dit. Så det var bara att testa det enda som gick samtidigt.

Först var det uppvärmning, springa runt i salen på lite olika sätt, höga knän och snurra armar och lite sånt. Förde tankarna till fotbollsträning för min del.

Sen till det hemska. 6 stationer, 1 min på varje och så skulle man göra så många repetitioner som möjligt på varje, 2 varv. Sen fick man äntligen vila. Men det var inte slut där. Bara på't igen fast med nya stationer.

Det var situps, rygglyft, grejer med skivstång, benböj, springa fram och tillbaka, burpies eller vad det hette (hoppa, ner på golvet och göra armhävning och sen upp och ner igen i all evighet, haha), triceps upp och ner på en bänk, kettlebellsgrejs och lite till..

Helt sjukt jobbigt och jag fick typ mjölksyra i benen ganska tidigt. Inte okej att lägga två bengrejer efter varandra och sen springa dessutom! Men jag klarade hela passet iaf! Men det var knappt så jag tog mig upp för backen sen, var tvungen att gå en bit, annars brukar jag orka cykla hela. Och nu känner jag mig halvt döende, haha. Lyxigt att Dennis fixade mat när jag kom hem, så det var bara för mig att hoppa in i duschen och sen äta :)

3 kommentarer:

  1. http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/03/04/7466681-gastbloggarna-ar/#kommentarer

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag hade visst missförståt lite... det var ETT inlägg, inte ett om dan... hihi... då får det bli ngt annat=)
    Kul med nya pass, kommer du köra igen??

    SvaraRadera