onsdag 8 februari 2012

Gammal?

Garderobsrensningen är igång igen, men snart är jag faktiskt klar! Ska slänga 2 kassar och skänka bort/sälja 4 (varav en jättestor) kassar fullproppade med kläder.


Under tiden började jag fundera lite på om man borde betrakta sig själv som gammal när man slänger gamla favoritjeans när man faktiskt kan ha dem fortfarande men tycker att de är alldeles för låga i midjan (och lite för trasiga för den delen)? Och när man dessutom sparar kläder som är för stora med tanken att man kanske kan ha dem när man blir gravid? I så fall känner jag mig träffad ;)

5 kommentarer:

  1. Äsch, gammal och gammal...vi är ju inte purunga längre men så himla gamla är vi väl inte? Jag tänker också sådär om byxor som du tänker =) Och jag måste också städa ur min garderob, den går knappt att stänga nu och det innebär att Tuva snart vinner kampen om garderoben. Vi har ett krig som pågått i nåt år, hon vill ligga i min garderob men det får hon inte så hon står där och krafsar och krafsar. Hon får inte vinna!!!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag blev lite smått förvånad över vad han sa, men han brukar ju snacka rätt mycket skit den där mannen på Pressbyrån vid Universitetet...

    Hoppas det går bra med garderobsrensningen förresten, borde nog göra en också men det är ju ett projekt som heter duga och när man väl börjat finns liksom ingen återvändo... haha!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker sådär också med vissa kläder jag med.

    och tänk vad mycket man sparar egentligen.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Hej gumman.
    Ja, det är jätte skönt att det är över nu. Mmm hoppas det.

    Hur mår du idag?

    I helgen om det blir ska jag kika på en lägenhet =) Hoppas jag får den. För om jag får den då blir det IKEA och dig i april =)

    SvaraRadera