lördag 11 februari 2012

Melodifestivalen 2012 deltävling 2


Ulrik Munter Kan säkert vara en ny flickidol, hade gissat på 14 år när jag såg honom först, haha. Men varför måste han pressa så det ser ut som han ska spricka? Känns lite osäkert om han ska pricka tonerna... Men helt okej låt och jag gillar idén med två trumset iaf!

Topcats Undrar om de känner sig tuffa när de står där och låtsasspelar på sina instrument? Hade kunnat vara helt okej om inte sångaren lät så konstigt, gillar inte rösten eller sångsättet alls, låter ju bara jättefult!?

Sonja Aldén Haha, allvarligt, äger hon bara sådana där klänningar? Det var ju åtminstone lite pastellrosa och inte vitt den här gången, alltid nåt! Men lika tråkigt (om inte tråkigare) som jag hade väntat mig tyvärr.

Andreas Lundstedt Oj! Hade ingen aning om att han hade tävlat så många gånger innan! Tyvärr hjälpte ju inte det, inte så spännande låt. Jag har gillat honom i Alcazar, men det här? Njae. Och whats up med att dansarna tar sig på könet hela tiden?

Timotej Shit vad en var lik Sanna Nielsen i videon innan, tror det var hon med gitarren, men bara i vissa vinklar. Jag kan verkligen inte tycka att det här är bra på något sätt, jag känner att jag mest sitter och ser väldigt skeptisk ut, haha. Kan inte riktigt sätta fingret på varför heller. Förutom slutklämmen då som var otroligt härligt falsk :P

David Lindgren Lite konstigt med kostym till en sån låt. Känns lite motsägelsefullt och passar inte riktigt ihop med nåt annat, han ser rätt klämkäck ut också. Synd att han dansar lite för mycket för att det ska låta bra också. Men sådana danslåtar brukar ju gå hem, så det funkar säkert.

Mimi Oh Snygg frisyr kanske om jag ska försöka hitta något positivt? Annars känns det mest som hon försöker vara Veronica Maggio eller nåt, men en sjukt mycket sämre version.

Tomas Di Leva Skönt att han är precis som han brukar, men jag hade nog inte trott något annat heller :) Gillar särskilt den ordlösa delen, snygg melodi! Ingen superfavorit, men definitivt bäst ikväll!

Bäst Ana Gina och Tomas Di Leva!

Sämst Topcats och Mimi Oh.

Resultatet Otippat att det gick så pass "dåligt" för Di Leva! Hade nog trott att han skulle ta sig till Andra chansen iaf! Men kul att det kommer in nytt folk tycker jag! Särskilt när de blir sådär jätteglada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar