måndag 13 februari 2012

Matte och chailatte


Dagen har gått i mattens tecken, föreläsning imorse, sen har jag fixat med lite texter som ska läsas plus räknat två gamla tentor. Vi kommer ha tre timmar på oss på tentan om en vecka, känns verkligen inte som att jag kommer använda hela den tiden med tanke på hur snabbt det gick idag, gjorde två tentor på 1,5 timme kanske.

Juristerna har tagit över Musikhögskolans pluggplatser, så jag bosatte mig i cafét en stund. Solen sken på mig genom fönstret också, trevligt! Men det är tur att det finns bra hörlurar som dämpar ljudet runtomkring, skulle aldrig kunna räkna i den där ljudvolymen annars! Blev Coldplays nya album i lurarna istället :)




Nu skulle man ju kunna tro att jag köpte en chailatte i cafét, men icke! Den gjorde jag alldeles själv hemma i köket nyss :)

 

Min lilla garant-te-samling, goda och billiga och fina förpackningar och såklart väldigt smidigt med påste :) Örtteet är väl sådär kul, men de andra är finfina. Har ni testat någon annan smak som ni rekommenderar?

5 kommentarer:

  1. Ja semestern har varit bra.... :)

    har svarat på din kommentar i det skyddade..

    SvaraRadera
  2. oh blev sugen på te nu.... :)

    har svarat i det skyddade.... :)

    SvaraRadera
  3. Ja man dricker mycket te nu.... :) hade jag orkat hade jag rest mig upp å fixat lite nu...men nej :)

    har svarat i det skyddade med

    SvaraRadera
  4. svar i det skyddade...
    känns så töntigt å skriva så, men man vill ju den andra skall veta att det finns ett svar å läsa... :)

    SvaraRadera
  5. Jag har vanilj/rabarber och gamla söder från Garant som också är fina och smakar gott =) Vi hade 6 timmar på oss på mattetentan, tänk så olika kurser kan vara!

    SvaraRadera