lördag 18 februari 2012

Melodifestivalen 2012 deltävling 3


Youngblood Ungefär så mycket nonsens som jag trodde innan. Det är ju ingen av dem som sjunger bra? Falskt och spännande, haha. Men det går säkert hem hos småtjejerna ändå. Hade ju varit snyggare om de hade dansat lite tightare också. Hahaha, sjukt kul att en av facklorna inte funkade också, sånt gillar jag ;)

Maria BenHajji Julia Robertsleende och fårvibrato är mitt första intryck av henne, haha. Jag hoppas att hon är nervös, det gör det kanske lite mer okej att sjunga så falskt och svajigt. Men varför så lågt i versen? Hon väser ju bara. Eller så får hon ingen luft eftersom alla stearinljus tar allt syre. Sammanfattningsvis ganska dåligt.

Mattias Andreasson Lite klämt uttal, eller vad ska man säga? Bajsnödigt, haha? Annars var det ju faktiskt bättre än jag hade väntat mig måste jag säga, känns lite Oskar Linnros möter dansmusik. Gillar groovet iaf.

Love Generation Extremt fula kläder! Och ja, det är viktigt! Det ser ju helt stört ut när de rör sig, dock funkade det bra med ljuseffekten i slutet. Låten känns rätt hittig iaf, den är definitivt bättre än gruppen.

Carolina Wallin Perez Helt okej refräng, men jag tycker att hon sjunger lite skrikigt och vasst, ingen behaglig röst att lyssna på direkt.

Andreas Johnson Kanske inte hans bästa låt, men helt klart godkänt och helt klart i topp tre för mig ikväll, men det behöver iofs inte betyda att det är jättebra med tanke på motståndet :P Men trallvänligt och lite Beatlesinfluenser funkar på mig ;) Gillar att en av körtjejerna är höggravid också! Antagligen den av kvällens låtar jag kommer tralla på.

Molly Sandén Oj, vad smal hon har blivit! Och jag måste faktiskt erkänna att det här var riktigt bra! Känns liksom "yngre" än det hon har gjort tidigare, fast hon bara är 19, men innan har hon känts lite mer tantig. Enda bidraget jag tittade på precis hela faktiskt, det är ett bra betyg! Hon berörde och låten var bäst ikväll.

Björn Ranelid feat Sara Li Herregud, jag skäms. Fruktansvärt konstigt och hemskt. Och hans handklapp/fingerknäpp gör det hela om möjligt ännu konstigare. Och sen sången i slutet, HAHAHA. Vem skulle lyssna på det här? Hjälp, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Bäst Ana Gina i greenroom som vanligt och att Helena Bergströms överklasstant röstade på Lordi, hahaha! Och Molly och Andreas Johnson om det nu ska handla om tävlingen ;)

Sämst Björn Ranelidskiten. Usch, vad hemskt.

Resultatet Men hjälp! Folk måste ju ha röstat på Ranelid på skämt? Traumatisk upplevelse alltså, haha! Jag kräks nästan :P Tur att Molly gick till final i alla fall. Ramaskri på fejjan nu alltså, haha :P

2 kommentarer:

  1. Ja visst var Molly smal, men snygg o bra är hon :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också att molly var bra =) Och så fiiiiin!

    SvaraRadera