lördag 4 februari 2012

Melodifestivalen 2012 Deltävling 1

Känner att jag måste fortsätta min tradition att recensera melodifestivalen!


Sean Banan Usch jag skäms bara. Tyvärr var ju låten catchy så den lär ju bli poppis fast den är så kass :P Fast hans fantastiskt fula wailning i slutet var dock jätterolig :D

Abalone dots Fin stämsång, men väldigt tråkigt. Inget jag kommer minnas.

The Moniker Gillade verkligen hans Oh my god från förra året, men det här var ju inte så bra. Tråkigt låt och tråkigt framträdande. Han sjunger ju bra åtminstone, mer än man kan säga om flera andra artister i tävlingen.

Afrodite Jag gillar ju disco (perfekt att städa till för övrigt, blir mycket roligare då!), så jag tyckte det här var lite kul! Och rätt bra låt faktiskt! Proffsigt!

Dead by april Inte min cup-of-tea så att säga. Jag gillar verkligen inte growl, tycker det skär i öronen. Men sångdelen är ju rätt bra iaf!

Marie Serneholt Tjatigt och falskt och dåligt och pinsamt, nästan lika illa som hennes A-teenskollega förra året! Och dessutom var hon inte så het i sin catsuit som hon verkar tro.

Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern Jag har nog alltid varit rädd för den där karln, tycker han är sjukt obehaglig! Känns som en typisk skådespelarsångare, vilket han ju också är. För mycket konstigheter och för lite sång tycker jag.

Loreen Verkligen inte min musiksmak egentligen, men jag gillade det här! Hon sjunger riktigt snyggt! Kvällens bästa låt tycker jag. Framförandet däremot var ju lite speciellt, varför skulle hon ner på golvet och kräla i varje vers?

Programledarna Tycker de sköter sig rätt bra faktiskt, Helena Bergström är väl sådär bra. Ana Gina är ju helt knäpp, men jag gillar henne :) Men jag ville ju höra Sarah Dawn Finer tolka alla låtar, det började ju så bra med Sean Banans låt där, haha :)

Pausunderhållningen  Haha, rolig låt, men lite väl lång :P Village people fick vara med också ;)

Bäst Soundtrack of our lives tolkning av Dilbalåten! Och Loreen av de tävlande.

Sämst Sean Banan och Marie Serneholt!

Resultatet Oj, det var lite oväntat måste jag säga! Men kul med helt olika Globenfinalister!

8 kommentarer:

  1. Alltid kul och läsa det du skriver om musik osv och du har nästan alltid rätt.

    Tack för dina kommentarer. De gör mig glad att du fångades av den där "förstenade" bilden.

    det kanske är lite så med katter då ;)

    Jo, den bloggen var nog före min tid. Men kul att du har kvar den så du kan gå tillbaka och läsa.

    kram kram

    SvaraRadera
  2. HEj igen.
    Jag hadenågon på zoomin eller vad det hette men det var nog bara någon dag.
    Vad gör du ikväll?
    Allt bra med dig?

    SvaraRadera
  3. usch då, inte nu igen! Hoppas du INTE blir sjuk.
    Det låter kul med serier.
    Jag gör inte så mycket mer än att spanar runt här på bloggar osv.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att serier är en bra avkoppling.
    Vad hette sidan nu igen som du kikade på? Jag har formaterat om datan så jag har inte kvar den länken =(

    Jo, det är helt sjukt hur det kunnat bli så. Trodde aldrig att jag skulle få så många.

    SvaraRadera
  5. just ja. TACK. Ska nog kika in där sen så får vi se hur det fungerar.
    En bra sida annars för att se film är swefilmer.com men det kanske du har koll på redan?

    Jag har ingen direkt favorit serie. Hem till gården gillar jag men inte alltid att jag ser den. Har kollat en del via datan och då har det varit outsiders, mamma och mini modeller osv.

    SvaraRadera
  6. Har du någon ny serie eller så som du gillar?

    SvaraRadera
  7. Sean Banan tex håller jag med om :)

    SvaraRadera