onsdag 9 maj 2012

Avslutningskonserten

Nu har jag äntligen fått lite bilder från min och Emmas avslutningskonsert förra fredagen :) Passar dessutom bra att fira inlägg nummer 100 med att skriva om det, annars hade det nog mest blivit klagande, haha!

Konsertdagen började med att jag vaknade alldeles för tidigt fast jag inte hade behövt. Sisådär halv sju tyckte min kropp tydligen att det var dags att vakna, även fast jag inte var speciellt pigg. Vi städade lägenheten på förmiddagen innan familjen kom vid lunch. Bjöd hela kompaniet på spagetti och köttfärssås. 9 pers var vi som lunchade här hemma, det var trångt men mysigt ;) Efter lunchen åkte vi till Willys med Emma för att handla lite (jättemycket!) till konsertfikat efteråt. Papperstallrikar, muggar, servetter, cider och diverse godsaker till snittar. Och förstås presenter till alla våra 18 medverkande. Det blev dyyyrt, haha. Men man har ju bara avslutningskonsert en gång ;)



Satte familjen i arbete när vi kom hem och så sminkade jag mig och fixade håret inför konserten på typ en timme, sen var det dags att åka till skolan för scenbygge och soundcheck.



 


Det flöt på bra, men tog tid! Så jag fick skynda mig att äta lite innan konserten och så bytte jag om till något lite mer uppklätt än jeans och t-shirt ;)




I första akten var det en del stråklåtar, varav en egenskriven och två som jag hade arrat till konserten. Så himla kul att få göra det ordentligt! Det kan tänkas att det blir några filmer senare ifall ni vill se och höra ;) I pausen bjöd Emmas familj på fika och så klädde vi på oss inför SMASK-medleyt. Sjukt snygga var vi som ni ser ;) Lager på lager är alltid hett!










Konsertfotograf är brorsans tjej Emma.

Andra akten bjöd på lite annat smått och gott, bland annat en till låt som jag har skrivit, men den här gången blev det med kompband och blås. Efteråt bjöd min familj på cider och snittar och jag fick massa fina komplimanger och fina blommor. Fantastiskt rolig kväll!






9 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt med bilderna från konserten. Det var en mycket bra konsert får jag säga!! Trevliga stråkarr och smaskmedleyt var pricken över i!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättecoolt ut! Hade du någon video från det där, förlåt jag har frågat förut ^^.
    Du såg otroligt vacker ut också, hur kändes det?

    Synd att du vaknade så himla tidigt idag, har kvällen varit bättre?

    Sv: Tack så jättemycket, det är alltid roligt att höra att man har skrivit ett bra inlägg och inte bara "åh, vad långt" typ ^^.

    Det är väldigt intressant, jag har aldrig riktigt ifrågasatt det där med kön, eller ens funderat på att man kanske måste det så att säga.

    Låter ju som att du har gjort massor av bra saker idag :) tummen upp säger jag! Vad sjung du under konserten förresten?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Härligt Malin! Tänk att det blev så bra med konserten till slut trots allt krångel innan! Jag är lite ledsen att jag inte kunde komma och kolla på er =( Lägg gärna upp en video sen så man får höra lite! puss

    SvaraRadera
  4. Sv: Du var jätteduktig :) verkligen! Det lät jättebra. Skönt att kvällen blev mer produktiv, hur ser dagen ut idag?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det ser roligt ut =) Snygga var ni oxå, hehe. Vore jättekul att höra det lät, om ni har filmat vill säga =)

    Sv. Hehe, jaaa vad roligt det vore om hon föddes samma dag som du och hade samma mått ;) Men jag hoppas verkligen att hon kommer ut lite tidigare än så ;) Man kan ju hoppas :P

    SvaraRadera
  6. Du har en utmaning hos mig!

    SvaraRadera
  7. Åh, lägg gärna ut video! :)
    Vad kul med konsert!

    SvaraRadera
  8. ser sjukt kul ut! har själv pluggat musik tidigare, så himla roligt. <3

    SvaraRadera
  9. Vad kul med bilder och det verkar ha gått riktigt bra :)

    Önskar man kunde varit där och sett. Kraam

    SvaraRadera